media-apu2012

Alla inlägg under april 2012

Av Madelene - 22 april 2012 20:25

Jahaja, då har min sista APU dag tagit slut, och imorgon börjar skolan igen! 

De ska bli ganska kul att börja igen, men de har varit skönt att slippa de ett tag xD 


Helgen har blivit ganska mycket arbete, långa och många stunder hos djuren. Men det är ju bara så himla mysigt :) 

Gjort rent, matat, gosat, fixat med en jäkla massa hö och nu är ja helt slut. 

Det har varit roliga 3 veckor, många skratta och några tårar.... 

Ja, man ska ju då kanske inte fästa sig vid dom små söta lammungarna som jag inte kan sluta gosa med.

Och sedan få veta att den lilla söta lammungen kanske måste somna in, eftersom att den har blivit skadad, och kan knappt gå....

Och får på de knappt tutta på mamma, ibland är okej!  Så nu har jag iaf bestämmt mig att jag ska springa ner dit varje dag och kolla läget. Världens mysigaste bebis! 

(klicka på bilden för att få den större!)

       


Har ju också fixat med alla dom andra djuren, kalvar, kor, kvigir, tjurar och höns! 

Dom är mysiga dom med, men de är ju inte lika kul att mysa med dom eftersom att dom är lite smått rädda xD

Vet inte riktigt vad ja ska säga mer om veckorna,  för jag har ju gjort samma sak nästan dag ut och dag in. 

Men men, ja tycker att det har gått bra, och det har varit riktigt riktigt kul! 

Nu ska ja hoppa i säng, upp tidigt imorgon! 

Så tack åh hej.

                                           





/Madelene 

Av Madelene - 20 april 2012 12:09

SISTA DAGEN PÅ APU:N! 

Ah, nästan.. ska ju jobba i helgen också :) 

Men idag skulle varit den sista :)

Nu är de runt lunch och jag har precis varit nere och gett fåren, kvigorna & tjuren lite mat och vatten. 

Har även börjat fixa de mesta med hö, men det är ett ganska tungt jobb så man kan behöva vara 2 eller flera. Kastade bara fram 10 buntar, (dom är rätt tunga) de är bara 20 kvar xD  Så får vänta till nån kommer hem från jobbet som kan hjälpa mig med resten :) 

Kommer ta lite bilder senare idag, men eftersom att det har varit skit väder den senaste tiden så har jag inte kunnat ta några kort på djuren som är ute, och dom som är i ladugården kan ja ju ta kort på, men bilderna blir väldigt suddiga då, pga ljuset som är där inne. 

ska ta lite bilder och visa lite av det som jag jobbat med dom här 3 veckorna! 

Som ja skrev igår så kommer ja att sammanfatta allt på söndag om APU:N. 

Efter söndag så kommer denna bloggen finnas kvar, men den kommer så handla om kattungarna som idag är en vecka gamla. 

och följa deras uppväxt, lite töntigt kanske men riktigt roligt och se deras utveckling! 


/Madelene

Av Madelene - 19 april 2012 09:33

Igår --> Onsdag:

Så fick jag uppgiften att ta hand om gården resten av veckan. Ska även jobba helgen eftersom att det har varit några dagar som det inte blivit någe jobb. Jag kan tyvärr inte skriva vad som hänt, eftersom att det är privat! 

Men nu ligger ansvaret på mig, det ska bli så himla roligt :) 

Igår blev det då att mata djuren, hönsen, lammen, fåren, korna och tjuren. 

Idag blir ja ensam på gården, gick upp kl 8, och kom precis in. Har fixat med djuren och även gosat lite med dom. 

Ska ner lite senare och fortsätta. 

På söndag kommer ja skriva som en sammanfattning om dom här 3 veckorna, och ja vet att ja varit llite dålig på att skriva varje dag i bloggen, och även skriva om vad vi har gjort. För man måste nästan va med för att se hur lång tid de tar och vad vi gör. 

För ni som läser kanske tror att jag bara går ner, ger dom mat sen är det inget mera. Det är faktiskt Väldigt mycket mer än bara så!


Men nu ska ja äta lite frukost! 


/Madelene

Av Madelene - 17 april 2012 20:36

Hinner inte skriva något långt inlägg idag, för har lite och göra. 

Men idag har jag varit ensam på gården, har tagit hand om djuren, matat och gosat med :) 

Fick även kort på pågågeln när han dansa för sin flicka :) 

Skriver mera imorgon. 


   





/Madelene

Av Madelene - 16 april 2012 11:16

Vecka 3, Dag 1, 16/4-12:


Nu är ja inne på sista APU veckan. Och nästa vecka börjar skolan igen. Ska bli ganska skönt tycker ja :) 

I fredags så kunde ja tyvärr inte uppdatare pga att vi fick ta hand om en kattförlossning här. Mamma katt (tessan) fick problem, och vi satt från 11 på morgonen till kvällen med henne. Det blev 3st och en dödfödd. Lite tråkigt men vad ska man göra. 


Idag både snöar & regnar de. Så det blir inget fotograferande. men arbete blir de. Ska ner till ladugården och flytta runt på lite djur, städa och mat. Faktiskt ganska mysigt :) Har ju fårr flera lamm ungar och även kalvar :) 


Nej, nu ska ja ut. Lägger upp bilder på  mamma katt och bebisarna :) 

 

           




/Madelene

Av Madelene - 13 april 2012 09:48

(igår --> ) Vecka 2, DAG 3, Torsdag 12/4-2012:

               Vecka 2, Dag 4, Fredag 13/4-2012:


Igår hade jag min lediga dag, eftersom att min bror som gick bort för 4a månader sen skulle ha fyllt 20 år igår. 


Det kommer komma ett inlägg senare idag (fredag) om vad som händer på gården!



/Madelene

Av Madelene - 13 april 2012 09:35

Fortsättning från onsdagen: 

Eftersom att de regna exakt hela dagen så kunde vi inte göra så mycket. 

Så det blev ta kort på alla katterna här i stället. 

Och min pojkvän kom hem efter jobbet och skulle försöka sig på att hugga lite ved, men  de gick inte så bra. 

(klicka på bilden för att få den större)

   

   

              


/Madelene

Av Madelene - 11 april 2012 09:30



Vecka 2, DAG 2, Onsdag 11/4-2012:


Bloggen har legat nere den senaste tiden pga att det inte har funkat att lägga upp inlägg,

varför vet ja inte men nu funkar de igen. 

och nu i helgen fick ja mer problem, min kamera gick sönder.

Så har nu fått låna en annan kamera så ja ska kunna fortsätta min APU. 

Vecka ett så blev det inga inlägg onsdag, torsdag och fredagen.

 Men ja kan säga att dom dagarna gjorde vi inte så mycket.

de blev mest att städa i ladugården och mysa med djuren. 

Förra veckan hade ja mitt påsk lov, så då blev det inget arbete. Men nu är ja igång igen. 

Tisdag, - igår, så spö regnade de exakt hela dagen så vi kunde inte göra de som skulle blivit gjort.

Kunde inte heller ta några bilder. 

Men idag blir det fixa med hö (köra in i ladugården och till resten av djuren som går ute.) Och de kan ta siin lilla tid. 

Skirver ett inlägg lite senare, om resten av dagen! 

Lägger upp lite bilder från vecka 1.

(klicka på bilden för att få den större) 

                           






/Madelene  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards